Paolo Torchio – Italia – Oasis Magazine Award Winner

0
194

In corsa per la vita

Gli ultimi drammatici e concitati attimi di una corsa per la vita. L’esito dell’immane sforzo è tutt’altro che scontato. Tutto potrà essere deciso, in un verso o nell’altro, anche soltanto dalla minima distrazione. Entrambi gli animali sanno che dalla loro abilità dipende la loro esistenza e sono completamente concentrati in ciò che stanno facendo, una questione di vita o di morte.

The last dramatic and excited moments of a race for life. The result of the huge effort is far from obvious. Everything can be decided, in one way or another, even by the slightest distraction. Both animals know that their existence depends on their ability and are completely focused on what they are doing, a matter of life or death.

 

Sono torinese ma nel 1990 mi trasferisco in Kenya. Nel 2006 sono stato vincitore assoluto dell’East African Wildlife Photographer of the Year. Vivo e fotografo da 28 anni in Africa, e credo che una bella foto possa sensibilizzare più di mille parole. Collaboro con varie riviste e conduco workshop fotografici in Kenya.

I was born in Torino and, in 1990, moved to Kenia. During 2006 won the first prize as “East African Wildlife Photographer of the Year”. I live and capture images from 28 years in Africa, and I think that a good photo can sensitize more than a thousand of words. I work with various magazines and lead workshops in Kenya.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here